Onze roots
Fromagerie Guillaume bestaat inmiddels vijfentwintig jaar en is een echt en hecht familiebedrijf. De passie voor kaas is al 50 jaar aanwezig bij William en Mirjam, vanaf het moment dat zij drie kaasspeciaalzaken runden. Mirjam is afkomstig uit een culinair hoogstaande familie en door deze bijzondere culinaire afkomst én de passie voor kaas, was daar al snel de gedachte om de krachten van horeca met kaas te bundelen.
De intentie is er altijd al geweest om de mooiste en lekkerste kazen van Europa te leveren aan verschillende horecagelegenheden en met deze achtergrond is dit fantastisch te realiseren. Daarnaast is William in het bezit van de titel ’Maitre de Fromager aux Pays-Bas’. Door het kaasgilde is hij geridderd en ontving deze bijzondere titel, waar maar een beperkt aantal mensen in Nederland zich onder kunnen scharen. Zodoende groeide zoon Bas op tussen de kazen van zijn ouders. Het is daarom ook niet zo gek dat Bas deze passie voor kaas volledig heeft overgenomen en zonder twijfel bij zijn ouders in de zaak is gestapt. Ook Bas draagt inmiddels de titel ’Maitre de Fromager aux Pays-Bas’ en is daarmee de jongste Maitre van ons land. Vandaag de dag runnen vader en zoon nu Fromagerie Guillaume.
A title
Image Box text
A title
Image Box text
Wij gaan over grenzen
Wat Fromagerie Guillaume zeker zo bijzonder maakt is, dat alle kazen rechtstreeks uit verschillende landen en streken binnen Europa worden geïmporteerd. Wij zorgen er altijd voor dat voor onze klanten de kazen op maat worden geaffineerd. Affineren is een vak apart, een ambacht zou je zelfs kunnen zeggen. Dagelijks is een team bezig met het wassen, keren en de smaak verfijnen van de kazen. Wij zien er op toe dat dit gebeurt in lijn met wat onze klanten wensen en verwachten.
Met name Bas is verantwoordelijk voor het vinden en selecteren van bijzondere kazen bij verschillende kaasmakers in heel Europa. Hierin gaan wij net iets verder, door op zoek te gaan naar dat bijzondere kaasje, anders dan het standaard aanbod. Met kazen uit bijna heel Europa zorgt dit voor een bijzonder pure samenstelling en de allerbeste kwaliteit, gegarandeerd.
Kaas als beleving
Wij leveren niet alleen kaas, beleving staat bij ons ook zeer hoog in het vaandel. Deze beleving creëren wij met het geven van advies en begeleiding aan, voornamelijk, horecapersoneel. Om dit zo optimaal te kunnen doen, hebben wij een eigen kaasproeflokaal tot onze beschikking waar wij bijvoorbeeld ook trainingen verzorgen. Doormiddel van deze trainingen zorgen wij ervoor dat een horecabedrijf zich kan onderscheiden op het gebied van kaasbeleving. Een voorbeeld van een concept dat voor extra beleving in een restaurant zorgt, is de kaastrolley. Het personeel kan met de trolley, aan tafel bij de gast, uitleg geven over verschillende kazen en bijpassende wijnen. Interactie van personeel en hun gasten zorgt vaak voor mooie verhalen, interesse en een optimale beleving. Door deze intensieve interactie heeft de gast het voordeel niet alleen heerlijke kazen voorgeschoteld te hebben gekregen, maar keren zij ook met kennis en liefde voor kaas huiswaarts.
A title
Image Box text